Jaki gryf do sztangi wybrać?

Wbrew pozorom wybór odpowiedniego rodzaju gryfów długich do domowej siłowni ma swoje znacznenie. Odmienne kształty gryfów pozwalają uzyskać różne efekty treningowe. Warto to uwzględnić podczas komponowania zestawu treningowego!

Specjaliści radzą zacząć trening od sztangi z gryfem łamanym, ponieważ powoduje mniejsze obciążenie nadgarstków. Różnica pomiędzy oboma gryfami jest również taka, że gryf łamany nadaje się bardziej do wąskiego chwytu, a gryf prosty do szerokiego. Większy rozwój masy bicepsów można jednak osiągnąć ćwicząc z gryfem prostym. Lepiej rozwijają się mięśnie ramion. Spora liczba osób uważa, że sztangi powinno się używać na przemian. Kilka tygodni z gryfem łamanym, a potem kilka tygodni z gryfem prostym.

Jeśli chcemy się zdecydować na jedną sztangę, wszystko zależy od tego, czy dopiero zaczynamy przygodę z treningiem i czy chcemy zyskać dużą masę mięśniową, czy tylko wzmocnić ręce. Należy podkreślić, że łamany odciąża nadgarstki. Jest to istotne nie tylko dla osób początkujących, ale również dla tych, które np. przesadziły z treningiem lub z innych powodów mają problemy z nadgarstkami. Najbardziej uniwersalny jest gryf lekko łamany. Jeśli są Państwo zainteresowani ofertą solidnych i wytrzymałych gryfów, zapraszamy do działu Gryfy, gdzie prezentujemy gryfy uznanej marki Xylo.