XXI wiek - wiek problemów z kręgosłupem? Rollery pomogą je zwalczyć.

Zmiany w gospodarce powodują, że coraz więcej ludzi wykonuje prace, które wymagają pozycji siedzącej. Mała dawka ruchu, nieprawidłowa pozycja podczas siedzenia, długotrwałe pozostawanie w bezruchu itp. powodują, że coraz więcej osób dotykają problemy z kręgosłupem.

Ból i mrowienie może skutecznie zatruć nam życie, dlatego nie warto czekać aż stan naszego kręgosłupa wyraźnie się pogorszy, ale po pierwszych oznakach kłopotów przystąpić do działań zapobiegawczych. A najlepszym remedium na siedzący tryb życia jest solidna dawka ruchu, która pozwoli wzmocnić mięśnie kręgosłupa. Jednym z prostych sposobów na ich wzmocnienie są proste i przyjemne ćwiczenia za pomocą rollera.

Roller to niezwykle prosty i względnie tani przyrząd treningowy. Ćwiczenia na rollerze nie wymagają dużego wysiłku i możemy wykonywać je śmiało w zaciszu własnego domu lub mieszkania. To również świetny sposób masażu, który poprawi przepływ krwi, oraz rozluźni Twoje mięśnie. Rolować możesz właściwie każdy mięsień Twojego ciała. Poniżej przedstawiam kilka sprawdzonych sposób w jaki możemy używać roller do ćwiczeń:

Krążenie nogi

Jak to zrobić? Lewą stopę opieramy na podłodze, drugą nogę unosimy tak, by kolano było w jednej linii z biodrem. Plecy opieramy o roller. Delikatnym ruchem i bardzo powoli wykonujemy małe okrążenia nogą, ruch zaczynamy od stawu biodrowego, miednica pozostaje nieruchoma. Kontrolujemy stabilność łopatek i kręgosłupa. Po wykonaniu odpowiedniej dla siebie ilości powtórzeń, zmieniamy nogę.

Opuszczanie nogi

Jak to zrobić? Kładziemy się na wałku, tak by cały kręgosłup do niego przylegał. Podpieramy się ramionami o podłogę, nogi uginamy, stopy chowamy pod kolana. Unosimy najpierw jedną nogę tak, by kolana znajdowały się nad stawami biodrowymi. Bierzemy głęboki wdech jako przygotowanie do ruchu i wraz z wydechem opuszczamy na zmianę lewą i prawą nogę. Postarajmy się przy tym ćwiczeniu o to, by kręgosłup cały czas ułożony był na wałku.

Most na wałku Jak to zrobić?

Kładziemy się na podłodze, stopy ustawiamy na szerokość bioder na wałku, ręce trzymamy rozłożone wzdłuż ciała. Biorąc głęboki wdech, unosimy lekko miednicę oraz kręgosłup i w takiej pozycji zatrzymujemy się na chwilę. Kiedy tułów i uda utworzą linię „mostu zwodzonego” staramy się rozłożyć ciężar ciała, między środek łopatek i stopy. Powoli układamy kręgosłup z powrotem na podłodze i powtarzamy ćwiczenie.

Mamy nadzieję, że kilka tych prostych ćwiczeń z użyciem rollera zainspiruje Państwa do poszukiwania kolejnych pozycji, które pomogą w utrzymaniu kręgosłupa w dobrej kondycji. Pamiętajmy, że problemy z kręgosłupem, jeśli nie są wrodzone, nie biorą się znikąd. Zacznijmy się ruszać, zanim będzie za późno. Prosty roller z możliwościami jakie oferuje z pewnością będzie doskonały na początek!